M-COMMERCE – wschodzący trend komunikacji internetowej

mcommerceZaskoczyłaby Was informacja, że w dzisiejszym, niemal całkowicie mobilnym świecie, przeciętny użytkownik smartphone spogląda na niego średnio 150 razy dziennie?! Proponuję, w oparciu o tę informację, zastanowić się w jaki sposób można ją zastosować do oferowania produktów i usług on-line.

Większość graczy rynku e-commerce doskonale zdaje sobie sprawę jak duże znaczenie, zarówno obecnie jak i w przyszłości, będą miały aplikacje mobilne. To jeden ze sposobów, w jaki w dzisiejszych czasach sprzedawcy komunikują się z klientami. W niedługim okresie czasu tego rodzaju dialog może stać się głównym kanałem komunikacji oraz oferowania usług.

Poniżej prezentujemy 4 najważniejsze  aspekty, które będą lub już mają wpływ na coraz większą popularność m-commerce:

  1. Rozwój technologii Mobilnego Portfela: jeden z aspektów, który rozwija się w sposób naturalny ze wzrostem zainteresowania technologią mobilną. Obecnie największy ruch można zaobserwować dla kuponów rabatowych, kart lojalnościowych, kart wstępu na pokład samolotu, biletów na koncert lub do kina. Niedawno Google ogłosiło plan działania nad usprawnieniem dla Google Wallet. Prace będą skupiać się głównie na doświadczeniach użytkowników, a nie na procesie back-end – jak miało to miejsce do tej pory. Passbook (firmy Apple) potwierdził już swoja przydatność, jako skuteczne narzędzie komunikacyjne.
  2. Odrodzenie kart lojalnościowych: Już teraz opracowywane są scenariusze zakładające jak dotrzeć bezpośrednio do urządzenia klienta z kuponami, punktami za dokonane zakupy, nagrodami, a nawet certyfikatami. Tego typu akcje maja na celu zbudowanie realnej więzi, która pozwoli zatrzymać klienta na dłużej.
  3. Spersonalizowana aplikacja = personalizacja sklepu: zindywidualizowane aplikacje są już dzisiaj normą. Aplikacje stają się przydatne zarówno w sklepach, ale także potrafią dostosowywać się w zależności od lokalizacji oraz preferencji klienta. Często otrzymujemy informacje o produktach/usługach, które zakupujemy lub wyszukujemy najczęściej. Przypadek?!
  4. To klient buduje ofertę: usługodawcy i producenci obecnie są gotowi na przyjęcie nowego typu klienta – mobilnego klienta. M-commerce będzie wybierany przez dostawców, którzy chętnie zaoferują produkty i usługi w oparciu o preferencje klienta. Dzisiejszy smartphone nie jest już  tylko urządzeniem mobilnym pozwalającym wysłać maila, czy dokonać przelewu. To także narzędzie komunikacji dające wpływ na globalne trendy w produktach i usługach.

W roku 2014 przewiduje się dalszy wzrost badań oraz rozwój technologii mobilnych. Smartphony staną się narzędziem, które zoptymalizują doświadczenia. Urządzenia będą bardziej osobiste, skuteczne, ale za razem bardziej wciągające.

 

źródło: http://www.krishinc.com/