AR w sprzedaży detalicznej

Minęły czasy gdy Augmented Reality było zarezerwowane jedynie dla pilotów myśliwców bojowych oraz bohaterów filmów fantastycznych. Coraz częściej możemy spotkać rozszerzoną rzeczywistość w codziennym życiu. Technologia ta przebojem wdarła się do świata rozrywki za sprawą Pokemon GO w lipcu 2016 roku. Jednak zastosowanie AR w biznesie wydaje się o wiele ciekawsze. W przeciwieństwie do VR (virtual reality) – gdzie budujemy całe otoczenie wokół użytkownika w AR mamy do czynienia z rozszerzaniem rzeczywistości. Do otaczającego nas świata możemy dodać informacje tekstowe, wideo czy grafikę. Daje nam to niebywałe możliwości interakcji z klientem – szczególnie przy sprzedaży detalicznej – zarówno w sklepie, jak i online.

Katalog IKEA

Link: http://bit.ly/ikea_app

Dzięki aplikacji mobilnej możesz nałożyć modele 3D mebli na obraz z kamery. Wirtualnie umeblujesz więc mieszkanie zanim dokonasz jakiegokolwiek zakupu. Koniec więc z zastanawianiem się czy wybrana sofa będzie pasowała do fotela lub czy regał nie zasłoni okna.

 

Dulux Color Vizualizer

Link: http://bit.ly/dulux_app

Ile przed każdym remontem potrzebujesz wizyt w sklepie z wyposażeniem aby dobrać  kolor farby do swojego pokoju? Kto z Was nie jechał do marketu z odkręconą nogą od meblościanki, aby sprawdzić na wzorniku kolorów czy słoje na drewnie zgrają się z planowanym kolorem na ścianach? Te czasy już minęły. Za pomocą aplikacji Dulux Color Vizualizer na ściany swojego pokoju nałożysz dowolny kolor z palety. Możesz eksperymentować bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

 

Converse

Popularne trampki są produkowane w tysiącach wzorów i modeli. Zdecydowanie nie ułatwia to wyboru. Firma Convers wyszła jednak na przeciw klientom dostarczając aplikację w której możemy od razy przymierzyć buta. Wystarczy skierować aparat na swoją nogę i… przeglądać kolejne modele. W ten sposób możemy poczuć się jak w sklepie obuwniczym. Jeśli wciąż mamy problem z wyborem – nic prostszego udostępniamy zdjęcie na Facebook’u i pytamy znajomych o radę. Gdy dokonamy wyboru jednym kliknięciem kupujemy bezpośrednio z aplikacji. Niestety wciąż nie sprawdzimy, czy but będzie dobrze leżał 😉

 

 

Adidas/GAP

O krok dalej poszły takie marki odzieżowe jak Adidas, czy GAP testując system CyberFIT – interaktywne przymierzalnie. Przychodzi tu z pomocą Microsoft Kinect, za którego pomocą nasze ciało jest skanowane, a następnie na jego obraz możemy nakładać dowolne ubrania z ofert sklepu. Całość jest wyświetlana na czterech, monitorach LED – dzięki czemu mamy złudzenie prawdziwego przymierzania ubrań.

 

Lego Digital Box

A jakby tak spojrzeć co jest w pudełku bez jego otwierania? Lego wykorzystało do tego totemy stojące w sklepie. Wystarczy zbliżyć pudełko z ulubioną konstrukcją a na ekranie zostanie nałożony na nim cyfrowy obraz już złożonych klocków. Nie musimy decydować na podstawie zdjęć 2D czy dany model jest dla nas. Teraz możemy go obejrzeć z każdej strony – jeszcze zanim wyciągniemy go z pudełka.

 

Przykładów, w których biznes próbuję AR można by mnożyć jeszcze długo. Co więcej nie są to nowe projekty. Wiele z nich ma już po kilka lat. Przypuszczalnie niebawem dojdziemy do punktu krytycznego – w którym nie będziemy patrzyli na rozszerzoną rzeczywistość jako innowację, a raczej jako wymóg stawiany przez klientów. Stanie się koniecznością tak jak strona internetowa firmy w na początku XXI wieku, czy telefon w każdym przedsiębiorstwie kilkadziesiąt lat wcześniej.