Coraz większą popularnością cieszą się zarówno na świecie jak i w Polsce portale, na których można zamówić świeże produkty spożywcze. Właściciele takich portali zastanawiają się czy warto promować swoje e-sklepy i portale przy pomocy blogu lub ewentualnie współpracować z blogerami. Podobno aby namówić blogera do współpracy trzeba mu zapewnić stały dostęp do szampana i truskawek! O ile szampan nie jest problemem, o tyle świeże truskawki w zimie mogą już być 🙂
Tak więc na początek należałoby się zastanowić dlaczego warto jest mieć bloga. Oto kilka całkiem konkretnych powodów:
- Blog może znacząco podnieść liczbę klientów. Artykuły prezentujące informacje o produktach e-sklepu mogą zwiększyć ilość zainteresowanych osób. Użycie odpowiedniej treści buduje zaufanie. Zaufanie generuje leady, leady kreują sprzedaż.
- Odpowiednio prowadzony blog może zwiększyć ruch w serwisie. Każdy napisany artykuł jest szansą na zwiększenie liczby wizyt. Dzięki regularnemu publikowaniu ciekawych postów na blogu, liczba zaindeksowanych stron w Google rośnie, a wraz z nią liczba fraz, na które masz szanse zaistnieć w wynikach wyszukiwania.
- Blog daje możliwość komunikacji nie tylko w jedna stronę. Daje głos również Twoim klientom, ponieważ możesz prowadzić z nimi aktywne konwersacje w komentarzach i w ten sposób budować zaufanie u jeszcze niezdecydowanych klientów.
- Okazuje się, że blogi dodają aż 6% dodatkowej widoczności serwisom. Biorąc pod uwagę wciąż rosnącą ilość asortymentu na platformach ilość fraz na jakie widoczne są ich blogi robi wrażenie.
Podsumowując: Blog firmowy to nie tylko opisywanie swoich produktów, usług, czy przedstawianie suchych danych (z czym często można się spotkać). To narzędzie, które służy nawiązywaniu relacji, tworzeniu społeczności wokół bloga i marki, zdobywaniu lojalnych czytelników, którzy być może nie są jeszcze klientami, ale istnieje bardzo duża szansa, że nimi zostaną. Teraz, kiedy prawie każdy korzysta z social media, jest to jeden z najlepszych sposobów na zapewnienie sobie darmowej reklamy, a także na budowanie świadomości marki wśród internautów zainteresowanych naszą działalnością. W końcu tak łatwo można dzielić się z innymi interesującą treścią, że grzechem jest tego nie wykorzystać.
Jak więc się za to wszystko zabrać?
Uruchamiając blog należy zadbać o jakość publikowanych na nim treści. Warto publikować różne artykuły, aby blog nie był monotonny. W przypadku e-grocery najlepiej zwrócić się do blogo-sfery zajmującą się kulinariami, jedzeniem i trendami kulinarnymi. Na przykład Okiem dietetyka Violi Urban to blog „stworzony dla ludzi, którzy nie chcą wybierać pomiędzy smakiem życia, a zdrowiem.” W ciekawy sposób możemy się z niego dowiedzieć jak jeść smacznie i zdrowo a co najważniejsze niemonotonnie!
Blogging może świetnie służyć także jako fundament do budowania zaufania i rozszerzania swojej obecności w Internecie. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać to narzędzie do opowiedzenia swojej historii, przedstawienia profilu działalności firmy i zalet swojego produktu.
Kwestia współpracy ze środowiskiem blogerów a rzeczywistość.
Jak już wspomniałem – podobno aby współpracować z blogerem trzeba mu zapewnić stały dostęp do szampana i truskawek! A najlepiej to już go nosić na rękach i prawic tylko komplementy. Powstaje jedynie problem znalezienia świeżych truskawek zimą – reszta to łatwizna 🙂
Z doświadczenie wiem (chociaż ameryki na nowo już nie odkryję), że bloger to też człowiek! Nakazując pisać mu na rozkaz sami niejako skazujemy się na ganianie za szampanem i truskawkami. Dając mu jednak ciekawy temat do zainteresowania czytelników możemy być pewni zwiększenia zainteresowania naszymi produktami.
Tak więc do klawiatur lub po truskawki – na szczęście sezon się zbliża 🙂
źródła: http://www.pfm.pl/artykuly/blog-jako-narzedzie-marketingowe/5
http://webownia.pl/blog/czy-posiadanie-strony-jest-konieczne.html
http://napoleoncat.com/blog/my-juz-wiemy-co-nakreca-e-commerce/