15 mitów na temat SEO 2/2

17 mitów

Tydzień temu podpowiedzieliśmy wam, jakich rad na temat SEO nie słuchać i jakich błędów unikać. Dzisiaj kolejna porcja niesamowitych wrażeń i niezbędnej wiedzy.

#8 Google nie wie kiedy oszukuję, więc mogę robić co chcę!

Twoja wyszukiwarka wie więcej niż Ci się wydaje, tym bardziej w kwestiach oszukiwania i nieuczciwości użytkowników. Jeżeli masz świadomość, że linkują do Ciebie strony o bardzo złej reputacji i robią to za Twoim przyzwoleniem to masz przechlapane! Google jest jak Święty Mikołaj i wie, kiedy jesteś dobry, a kiedy zły 😉

#9 Jeżeli podlinkuję należące już do mnie inne domeny to będę mistrzem SEO.

Nie, nie będziesz. W takiej sytuacji jest jak z głosowaniem na samego siebie, gdzie mimo 100 oddanych głosów i tak liczy się tylko 1. Wyszukiwarki są bardziej rozwinięte niż nam się to wydaje. Oszukanie ich w dzisiejszych czasach jest możliwe, ale po co? Lepiej zainwestuj swój czas i pieniądze w budowanie rzetelnego contentu.

#10 Lokalne SEO to przeżytek.

Wręcz przeciwnie! Google wraz z nowym algorytmem wprowadziło zasadnicze zmiany, które zmienią życie wielu lokalnych producentów. Może nie życie, ale z pewnością zmienią ranking w wyszukiwarce. Otóż ma znaczenie skąd piszesz, w jakim miejscu na świecie wyszukujesz hasła w przeglądarce. Np. jeżeli jesteś w Gdańsku i w swoim zapytaniu nie określisz dla jakiej lokalizacji poszukujesz hasła, to Google automatycznie będzie podsuwać Ci podpowiedzi z Twojej okolicy. MAGIA!

#11 SEO? Mogę zlecić do działu IT.

Właściwie czemu nie?! Jeżeli masz zdolny, kreatywny zespół to bez problemu to udźwigną. SEO oprócz aspektów technicznych to również tworzenie angażujących i wartościowych treści, które czasem lepiej zlecić copywriterowi. Nie zapominaj, że nawet wśród informatyków może być jakaś uzdolniona humanistycznie dusza, ale zdarza się to na tyle rzadko, że lepiej nie mieszać tych spraw razem.

#12 Tag meta description ma olbrzymi wpływ na ranking.

Cóż, Google już 5 lat temu zdementował tę plotkę. Wyszukiwarki nie przejmują się tym co sam wypisujesz, a algorytm jest o wiele bardziej skomplikowany niż ograniczanie się do krótkiego opisu Twojej strony. Nie mniej dbaj o każdy element swojej strony, a z pewnością użytkownicy do docenią.

#13 Inbound marketing i SEO nie mają nic wspólnego.

Może najpierw, co to jest inbound marketing? Tłumacząc jest to „marketing przychodzący”, ale tak nikt nie mówi. Odbiorca reklamy sam odkrywa kto jest nadawcą, a zarazem sprawia, że obce osoby chcą kupować Twoje produkty. SEO jest idealnym narzędziem do tego celu, ponieważ sprawia, że użytkownicy chcą zostać na Twojej stronie.

#14 Dla wyszukiwarki nie ma znaczenia, czy dana strona jest bezpieczna (HTTPS).

Niektóre strony posiadają protokół bezpieczeństwa i zgodnie z nowymi wytycznymi te strony dostają zielone światło od Google’a. Nie ma co płakać, faworyzowanie HTTPS-ów jest bardzo nieznaczne, ale z pewnością wpływa na osiągnięty wynik.

#15 SEO polega na zdobyciu pierwszej pozycji w rankingu.

Cóż, dla niektórych to jest jedyny cel jaki można osiągnąć przez optymalizację strony pod kątem SEO, ale to za duże uproszczenie. W ostatnim tygodniu pisaliśmy tutaj, że najważniejsza jest użyteczność dla odwiedzających. Ranking jest tylko narzędziem dotarcia do klientów, ale walka o miejsce w rankingu nie powinna przysłonić walki o najlepszy content w branży.

Najwyższa pora podsumować waszą wiedzę. Każdy już wie, że SEO jest całkiem proste do zrozumienia i rządzi się nawet logicznymi prawami. Najważniejsza jest treść i to jej poświęcaj najwięcej uwagi. A za tydzień opowiemy sobie o designie!