15 mitów na temat SEO 1/2

17 mitów(1)SEO to bardzo popularne i dla wielu niezrozumiałe zagadnienie. Niestety cześć osób wykorzystuje to i podaje rady, które są nieprawdziwe jak… jednorożce. Specjalnie dla was odsiewamy ziarno od plew i zaczynamy obalać popularne mity na temat SEO.#1 Użyteczność w SEO nie ma żadnego znaczenia.

SEO to przede wszystkim dbanie o użytkowników, takich jak Twoi odbiorcy. Dobre i prawidłowe pozycjonowanie ma na celu pomoc szukającemu dotrzeć do odpowiedniej strony, a nie promować Twój biznes. Tak jak pisaliśmy ostatnio, nawet jeżeli uda Ci się wypozycjonować stronę, która nie jest w odpowiednim stopniu trafna z wyszukaną frazą oraz z oczekiwaniami odwiedzającego, to spodziewaj się, że spadnie ona na niższe pozycje. Dlatego warto pamiętać, że SEO to PRZEDE WSZYSTKIM użyteczność.

#2 Im więcej stron i podstron, tym lepiej.

Niestety im więcej stron, tym więcej roboty, a dbanie o dobry i użyteczny content na wielu podstronach może okazać się niemożliwe. Ilość stron nie wpływa na nasz ranking, ponieważ nie każda rzecz, którą publikujesz na stronie zostaje zaindeksowana, nie każda zostaje wspomniana w wyszukiwarce i ostatnie, nie każda będzie oznaczać zwiększenie ruchu na stronie. Pamiętaj o jakości tego co publikujesz, bez użyteczności nie ma dobrych rankingów.

#3 Dużo contentu na stronie głównej to pierwszy krok do sukcesu.

Potraktuj swoją stronę główną jako przedsionek do Twojego biznesu. Mało kto lubi oglądać ściany obwieszone bibelotami, przez które ciężko znaleźć wieszak na kurtkę. Znów chodzi o użyteczność, ale także o estetykę. To jakie zrobisz pierwsze wrażenie może spowodować, że użytkownik przekona się, że jest we właściwym miejscu i znajdzie u Ciebie to czego szuka. Nie pozwól odwiedzającym uciekać z krzykiem po wizycie jedynie na stronie głównej.

#4 Optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych to najważniejsza rzecz w SEO.

Nie ukrywajmy, to stosunkowo ważne, aby znać słowa klucze, które ułatwią znalezienie nas w gąszczu informacji. Ale nie przesadzajmy. Powtarzanie tych samych fraz, wciskanie nieodmienionych wyrazów w nieodpowiednich miejscach i brak wartości merytorycznej tekstu sprawi, że wyszukiwarka szybko się na nas pozna i najpewniej obrazi. Pamiętaj, że wciąż tworzysz dla ludzi, a nie dla maszyn i algorytmów.

#5 Słowa kluczowe w tekście powinny być tylko i wyłącznie nieodmienione, nawet jeżeli zaburzy to jego sens.

Podstawowy błąd w myśleniu, to radykalizowanie pewnych słusznych rad. Jasne, nieodmienione frazy przyspieszą wyszukiwanie Twojej strony, ale co z treścią? Tekst musi być czytelny i zrozumiały dla użytkowników, tak aby mogli się poczuć wyjątkowo – przecież do dla nich tworzysz content. Nie bój się stosować odmienionych wyrażeń, ponieważ osoba wyszukująca trafiając na Twoją stronę poczuje, że jest tam gdzie być powinna.

#6 Nagłówek jest najważniejszym elementem strony pod względem SEO.

Nagłówek rzeczywiście świetnie informuje o treści całego tekstu, ale nie wpływa jakoś specjalnie na naszą pozycję w wyszukiwarce. Kiedyś rzeczywiście tak było, jednak nowe aktualizacje algorytmów szukania przechytrzyły łase na wysoki ranking marki. Dlatego warto zamiast na wyszukiwarkach skupić się na użytkownikach, których powinieneś zachęcić do przeczytania Twoich treści.

#7 Linki i powiązania z innymi stronami są ważniejsze niż treść.

Chyba nie ma już osoby, która po lekturze całego tekstu może sądzić, że treść przegrywa z czymkolwiek w SEO. Ale dla pewności, wyjaśnijmy kwestię linków. Bez wątpienia budowanie sieci linków, które mogą potwierdzić autorytet Twojej strony jest bardzo istotne, ale powinno iść w parze z przyciągającymi i angażującymi treściami.

Dotarliśmy do (prawie) połowy naszych mitów na temat SEO. Za tydzień kolejna dawka bardzo złych rad, a w niej o bezpieczeństwie stron, inbound marketingu i o dziale IT.

 

Źródło: R. Churt, E. Devaney, 17 SEO Myths You Should Leave Behind in 2015, HubSpot.com