4 sposoby na skuteczny newsletter

Untitled design

Nawet najdłuższa lista subskrybentów nie znaczy nic przy niskim wskaźniku klikalności i otworzeń. Piszesz treść wiadomości, wrzucasz jedno, może dwa zdjęcia, wysyłasz i … nic się nie dzieje. Co jest grane? Czasem zapominamy o najprostszych sprawach, które sprawiają, że nasz mail nie wygląda zachęcająco. Przedstawiamy 4 proste rady, które ułatwią e-mail marketing i wysyłanie newsletterów.

 

 

#1

Nie zapominaj do kogo piszesz i kim jesteś, więc do ludzi pisz jak… człowiek. Nie ma nic gorszego niż nadmuchane i puste słowa nie niosące żadnej wartości. Nie bój się swojego punktu widzenia i wyrażania emocji. Jeżeli nie potrafisz się przełamać, wyobraź sobie, że rozmawiasz z tymi ludźmi.

#2

Zwracaj uwagę na najważniejsze 3 elementy maila. Pierwszy, całkiem oczywisty – temat wiadomości. Postaraj się, aby był krótki. Zbyt długi temat maila zostanie ucięty na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj też, żeby był osobisty. Użycie imienia subskrybenta sprawi, że z większym prawdopodobieństwem kliknie on w Twoją wiadomość. To samo dotyczy takich elementów jak liczby np. “4 sposoby na…”, “10 rad jak…”.
Drugim ważnym elementem jest pierwsza linijka maila, ona również wyświetla się w podglądzie wiadomości na urządzeniach mobilnych. To ona daje pierwszy ogląd na charakter wiadomości i wartość treści.
Ostatnim, trzecim elementem jest informacja od kogo przyszła wiadomość. Skoro wiadomości mają być bardziej osobiste, może warto wysyłać je z konta jednego pracownika, który będzie odpowiedzialny za newsletter? 🙂

#3

Bądź przyjazny mobilnym. Coraz częściej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych i dobrze zrobisz, jeżeli nie zapomnisz dostosować swojego maila do innych opcji wyświetlania niż komputer. Pamiętaj o 3 najważniejszych elementach maila, ale także o prawidłowym wyświetlaniu obrazków i odpowiedniej wielkości c2a. Testuj swoje maile przed wysłaniem ich do ostatecznych odbiorców.

#4

Angażuj swoich odbiorców w wiadomości, które im wysyłasz. Zaciekawiaj ich pytaniami na które mogą odpowiadać np. używając c2a, ale nie tylko. Umożliwienie subskrybentom odpisywanie na Twoje newslettery jest świetną opcją, jeżeli chcesz wzbudzić w nich zainteresowanie. Wbrew pozorom znajdą się osoby, które będą chciały odpisać. Nie bój się wchodzić z ludźmi w dialog. Jeżeli będziesz potrafił słuchać ich wystarczająco uważnie, dowiesz się najcenniejszych rzeczy na temat Twojego produktu.

Powyższe rady są świetnym wstępem do udanej przygody z newsletterami. Te proste sposoby nie uczynią Cię mistrzem e-mail marketingu, ale stanowią mocne podstawy dla każdego początkującego.

Źródło:
http://unbounce.com/email-marketing/4-steps-to-higher-open-and-click-through-rates/

A.D.