Pięć propozycji wykorzystania Big Data w biznesie.

Inwigilacja? Wielki Brat? Globalna wymiana wszelkich informacji? O Big Data powstało ostatnio sporo mitów, a samo wyrażenie, choć nie do końca jasne, budzi skrajne emocje – czy koncerny kompletnie nas zdominują, mając wszystkie dostępne informacje na nasz temat?bigdatauses

Wraz z rozwojem technologicznym nieprzerwanie rosną możliwości zarządzania informacją. XXI wiek oferuje coraz więcej nie tylko w kwestii ich gromadzenia, ale również przetwarzania. Spora liczba przedsiębiorstw z zaciekawieniem obserwuje zmiany tego trendu, dostrzegając rosnącą rolę Big Data i możliwości, które ze sobą niesie.

Big Data to, pobieranie, przetwarzanie, analizowanie i wizualizacja danych. Czyli, prościej mówiąc: firmy pobierają dane z różnych źródeł, porównują je, analizują, a następnie wyciągają wnioski – w największym skrócie i uproszczeniu.

W jaki sposób można wykorzystać Big Data do potrzeb własnej firmy?

  1. Pełny obraz klienta

Korzyści wynikające z dostępu do profilu swojego klienta są najczęściej wskazywaną zaletą przez przedsiębiorców.
Dotyczy to zwłaszcza sklepów online, które chcą w pełni poznać swojego odbiorcę, by móc kompleksowo odpowiedzieć na jego potrzeby. Informacje takie jak odwiedzone podstrony, długość pobytu czy historia wizyt są niezwykle pomocne przy poznawaniu preferencji użytkowników. Technologia Big Dataumożliwia więc stworzenie oferty dedykowanej i jest doskonałym narzędziem analitycznym dla sprzedawcy w XXI wieku.

  1. Internet rzeczy (IoT)

O tej technologii pisaliśmy już wcześniej. W kontekście Big Data i jego możliwości, IoT jest technologią tworzoną przez połączenie czujników, które zbierając informacje udostępniają je do sieci. Integracja  tych informacji może nie tylko ułatwić proces decyzyjny, ale go zautomatyzować i całkowicie dopasować do naszych potrzeb.

  1. Optymalizacja magazynowania danych

Efektywność przechowywania danych jest ciągle ulepszanym procesem, stąd tak wielki popyt na narzędzia zapewniające jak największą sprawność przy jednoczesnej redukcji kosztów. Mnogość platform i wielorakość funkcji gwarantowanych przez dzisiejsze narzędzia możemy swobodnie dostosować do naszych potrzeb i możliwości cenowych.

  1. Przetwarzanie i optymalizowanie usług Big Data

Istnieje opcja wykorzystania formuły Big Data do podziału wielkich, a zarazem nieefektywnych magazynów danych, na mniejsze i bardziej funkcjonalne elementy. Przedsiębiorstwa korzystające z relacyjnych baz danych nie są w stanie operować danymi w tak wydajny i elastyczny sposób. Na przeciw tym oczekiwaniom wychodzi Big Data pomagając we wkomponowaniu danych
w odpowiedni model biznesowy.

  1. Zabezpieczenie informacji

Relacyjne bazy danych w jakich do tej pory firmy przechowywały istotne informacje powoli odchodzą do lamusa, Big Data oferuje złożone i skomplikowane zabezpieczenia, które są w stanie chronić nawet petabajty danych.

Firmy zaczynają powoli odnosić wymierne korzyści biznesowe płynące z praktycznego wdrożenia rozwiązań Big Data w ich działalności. Ta technologia na dobre zadomowiła się w branży e-commerce, ale czy trend rozpowszechni się na innych rynkach? Wszystko wskazuje, że tak w sektorach telekomunikacyjnych i finansowym rozwiązania Big Data są już zauważalne, dlatego kwestią czasu wydawać się może szeroka ich implementacja. Big Data to jeden z kolejnych elementów układanki obok iBeacon’a i IoT, które obrazują jak nowoczesne technologie rewolucjonizują współczesne działanie.

Źródło: http://www.informationweek.com/