Ty też jesteś smakoszem?

Pewnie każdy z nas w jakimś stopniu jest smakoszem. Jedni gustują w tradycyjnej kuchni polskiej inni uwielbiają eksperymenty kulinarne, a jeszcze inni gustują w fast foodach. Niewątpliwie duży wpływ na nasz wybór mają znajomi oraz grupy społeczne, z którymi się identyfikujemy.

Spoglądając na pokolenie  tzw. Millennials   – czyli ludzi urodzonych w latach 1980-1995, możemy zaobserwować jak duży wpływ mają oni na cały kulinarny krajobraz.

Pokolenie Millennials można scharakteryzować poprzez kilka cech. W większości są to ludzie pewni siebie, niecierpliwi, przedsiębiorczy, posiadający podzielność uwagi, świetnie radzący sobie w środowisku Internetowym. Nic  więc dziwnego, że szukają oni miejsc, gdzie mogą znaleźć niestandardowe, wyszukane dania oraz lokali, w których napotkają na niestandardowe elementy menu. Jedzenie dzisiaj nie jest jedynie potrzebą zaspokojenia apetytu, ale także – a może przede wszystkim – rodzajem identyfikacji społecznej. Warto tu zauważyć, że aż ponad 50% Millennials uważa się za smakoszy.

W przeciwieństwie do poprzednich pokoleń, Millennials posiadają narzędzia, dzięki którym w prosty sposób mogą wyrazić siebie. Coraz większa ilość urządzeń wraz z wszechobecnymi mediami społecznościowymi pozwala na błyskawiczne podzielenie się ze znajomymi zdjęciem nowej potrawy, zameldowanie się w nowej restauracji lub udostępnienie nowości z blogów kulinarnych.

Mając to na uwadze zarówno restauratorzy jak i producenci szukają nowych sposobów na dotarcie do tej ogromnej grupy kulinarnych koneserów. Poniżej prezentujemy 3, wg nas, najciekawsze sposoby.

mobile-1_web1. Wartość jest w sieci

Tradycyjnie działające do tej pory magazyny promujące jedzenie i napoje zaczęły funkcjonowć na zasadzie spersonalizowanych stron internetowych. Przykładem może być strona FWx, która na bieżąco stara się pokazywać najnowsze trendy z branży kulinarnej. Ponadto na stronie można znaleźć także porady nt. stylu życia lub plotki ze świata celebrytów.

Jednak nie tylko forma pisana sprawia, że portal odnosi sukcesy wśród młodych entuzjastów jedzenia. FWx stworzył swojego rodzaju format, który ułatwia komunikację z młodym pokoleniem. Zamiast rozwlekłych artykułów natrafimy tam na krótkie wpisy lub materiały video. Oczywiście wszystko w bardzo łatwy sposób można udostępnić platformach społecznościowych.

zdrowa żywność górą!

2. Zdrowa regionalna żywność górą!

 Najgorętszym towarem w 2014 roku będą produkty pozyskane od lokalnych dostawców – wynika z niedawno opublikowanego raportu Związku Restauratorów. Chociaż definicja żywności regionalnej nie jest jednoznaczna, to w podświadomości młodego pokolenia jest bardziej COOL. Są dumni ze swoich świadomych wyborów, a nawet uważają, że znacząco przyczyniają się do poprawy życia swojego i innych.

Hasło  lokalny dostawca, producent czy dystrybutor dzięki  silnym skojarzeniom  z  pozytywnymi wartościami jest coraz chętniej używane przez marki do autopromocji. Niektóre z nich promują się poprzez regionalizację przysmaków lub potraw. Tzw. turystyka kulinarna jest także dobrze znana w Polsce. Często wykorzystuje się ją, jako główny magnes przyciągający turystów. Świetnym przykładem może być portal slaskiesmaki.pl promujący unikalny szlak kulinarny po śląsku.

wspólne gotowanie

 3.Wspólne gotowanie

Coraz większe zainteresowanie wzbudzają portale kulinarne, dzięki którym możemy umówić się na wspólne gotowanie ze znajomymi. Doskonałym przykładem jest portal dinnerclub.pl

Platforma ruszyła w lipcu 2013 roku. Pierwsze spotkania w Warszawie organizowali jej założyciele. Uruchomili jednocześnie profil na Facebooku. Dzięki poczcie pantoflowej, jeszcze bez wykupywania reklam, szybko zebrali prawie 600 lajków. Na profilu zamieszczają relacje ze spotkań, ale są też porady, np. jak fotografować jedzenie. Prowadzony jest też blog. Po wspólnym gotowaniu każdy może opisać jego efekty, dodać zdjęcia i ocenić pozostałych uczestników pod kątem towarzyskim, punktualności oraz porządku.

Dobre jedzenie nas uszczęśliwia, pozytywnie wpływa na nasze zdrowie
i wygląd. Moda szybko przemija, ale kulinaria chyba zawsze pozostaną na topie, bo trudno nie docenić zalet dobrej kuchni. Zmienić się może jedynie forma promocji tej sztuki.

Źródła: http://hrstandard.pl/2011/04/29/pokolenie-millennials-na-rynku-pracy/#more-13207

http://pierwszymilion.forbes.pl/moda-na-wspolne-gotowanie-zarobic-na-gotowaniu-z-innymi,artykuly,166302,1,1.html

Millennial Foodies Inspire Innovative Culinary Trends

http://www.slaskiesmaki.pl/Pokaz/27334/o-szlaku